neděle 26. února 2017

Jak si zorganizovat čas.


Buongiorno! Čím dál častěji vidím, že lidi v mém okolí nemají vůbec čas a dost s tím zápasí. Já sama byla celý leden úplně v háji a vůbec jsem nevěděla kam dřív skočit. Konec pololetí ve škole, začala jsem chodit do fitka, musela jsem hodně pomáhat doma, vznikal mi nový vztah, pak jsem chtěla mít čas i na svoje kamarády a těch 24 hodin bylo prostě nějak málo, ale jeden večer jsem si sedla a řekla si, že to takhle dál nejde a musím si to celý nějak líp zorganizovat. Máme za sebou další měsíc a musím říct, že tyhle ''věci'' mi hodně pomohly a jsem i taková vyrovnanější, tak snad vám taky usnadní život:) 

1. Určete si priority
Na den, týden, měsíc. Je jasný, že prostě není možný dávat úplně všechno hned v jeden den, takže když si řeknete, co je jako opravdu důležitý udělat a co může počkat, tak najednou budete mít víc času na tu danou věc a udělat jí pořádně. Např. Je opravdu tak moc důležitý si jít jen tak sednout s kamarádkou na kafe, když víte, že druhý den máte mega těžký test, ze kterýho musíte mít dobrou známku? Já sama vím, že když takhle jdu, tak stejně celý to kafe přemýšlm jen nad tím, jak se doma zblázním, když to nebudu stíhat.. Takže si prostě vždycky řekněte, co je pro vás ten den (/druhý den) prioritou a co může pár dní počkat.

2. Udělejte si rozvrh
Jak jsem psala, že jsem si jeden večer sedla a řekla si, že to takhle dál nejde, tak tohle byla první věc, kterou jsem udělala. Sedla jsem si k počítači a udělala si normální sloupcový rozvrh (můžete si ho udělat i ručně) a tam jsem si vypsala dny, do kolika mám školu, od kolika do kolika budu nějaké dny ve fitku a na každý týden si tam vypíšu, co se kdy musím učit a pak krásně vidím, kolik volného času ten týden mám a kam se mi vejdou různý randíčka, kafíčka atd..

3. Diář
Základem dobrýho organizování vždycky byl a vždycky bude diář. Já mám můj Doller (https://www.doller.cz) a jsem s ním nad míru spokojená. Hodně v něm používám barvy a zvýrazňovače, zaprvý to vypadá hezky (estet Lia) a zadruhý vidíte jaká barva (jaký druh ''povinnosti'' ten týden převažuje), takže například já mám 3 základní barvy - škola, fitko, kamarádi/zábava

4. Být chvíli offline
Když už se dohrabete k tomu se teda něco naučit, tak se snažte co nejvíc efektivně a vím, jak moc ten mobil vedle svádí k tomu, že se ''jen podíváte'' co je nového, jestli vám někdo nenapsal, co asi tak někdo jiný dělá atd. a to vám žere nejvíc času. Ono se to nezdá, ale z toho ''kouknutí se'' je najednou minimálně 20 minut v háji, co jste se mohli naučit další stránku. Takže hezky vypnout, odložit, nerozptylovat se. 

4. Hlavně se z toho nezbláznit
Vím, jak dokáže takový to nejvíc stresový období zamávat s psychikou. Dny, kdy máte pocit, že to prostě nemůžete zvládnout a že se vám to všechno hroutí. Je důležitý si ale sednout, nadechnout se, dát si třeba čaj/kafe/čokoládu a pak s klidnější hlavou se do toho pustit. Vždycky se to zvládne, tohle období jednou přejde a vy pak budete mít ze sebe navíc dobrý pocit, že jste to dokázali.

Doufám, že vám mé rady něco přinesly a přeji vám krásnou a klidnou neděli!


Vaše Lia.

2 komentáře:

  1. Tohle určitě vyzkouším, protože poslední dobou se z toho všeho můžu tak akorát zbláznit:D :)

    OdpovědětVymazat
  2. Boží článek Lio! Musím říct, že mě to nakoplo. :)

    OdpovědětVymazat