pondělí 21. listopadu 2016

Top 10 books I've read in my life.

book, sea, and beach image

Nikdy jsem nebyla nějaký vášnivý čtenář, že bych každý měsíc přečetla x knih, ale díky škole, kde máme skvělou učitelku na literaturu máme fakt hezkou povinnou četbu a většinou i z té povinnosti se stane radost a přinese mi to i dost často něco do života. A proto jsem se rozhodla napsat článek o deseti knihách, které jsem přečetla a zůstaly mi nadále v paměti. Ne všechny jsme měli v povinné četbě, ale přivedli mě k ní rodiče nebo kamarádi a tímto bych je ráda doporučila i vám. Myslím, že ikdyž nepatříte zrovna mezi knihomoly, tyhle knížky vás úplně vtáhnou a to čtení si i zamilujete.

1. Milan Kundera - Směšné lásky

Směšný lásky je soubor několika povídek o lásce a jejích různých podobách. Četla jsem ji teď o prázdninách a nejdřív se mi četla dost těžce, ale když jsem se dostala přes první povídku, tak jsem jí propadla a do týdne jsem jí měla dočtenou. Je psaná humorně, ale zároveň ty příběhy nekončí vždycky úplně šťastně.

2. Émile Zola - Zabiják

Hodně depresivní, naturalistická kniha popisující život v Paříži devatenáctého století. Hlavní hrdinkou je žena Gervaisa, chudá pradlena, za muže má alkoholika, který jí jen obírá o těžce vydělané peníze a se kterým má 2 děti. Jednou jí muž uteče za jinou ženou a tak zůstane sama s dětmi, časem začne žít s jiným mužem, který je pracovitý a už to vypadá, že se budou mít dobře, jen se při práci těžce zraní a tak s prací končí a také propadá alkoholu..

3. Boris Vian - Pěna dní

Kouzelně smutná knížka. Je o radosti ze života, velký lásce i nemožnosti být stále šťastný. Je hodně surrealistická, symbolická a musíte občas číst mezi řádky. Hlavní postavy jsou 4 - 2 dvojpáry, nejdříve se dočteme jak se dali dohromady, jak byli nejdříve šťastní a pak se jim do cesty postavila spousta překážek jako nemoc nebo závislost a z idylky se vyklube dost smutný konec.

4. Paulo Coelho - Veronika se rozhodla zemřít

První (a rozhodně ne poslední) knížka, kterou jsem od Paula četla a hned jsem mu naprosto propadla a kdybych měla vybrat jednoho nejoblíbenějšího spisovatele, tak určitě jeho. Veronika je mladá dívka, která se jednoho dne rozhodne spáchat sebevraždu předávkováním práškama, nepovede se jí to, je zachráněna a zavřena do psychiatrické léčebny. Doktor jí řekl, že bohužel si těmi prášky nějak poškodila srdce a v blízké době zemře a v ten moment si začne užívat život naplno. Konec vás ale hodně překvapí.

5. Antoine de Saint-Exupéry - Malý princ

Nazývám to pohádkou pro dospělé, protože tuhle knížku mi četl táta, když mi bylo tak 9 a popravdě jsem si z ní moc nevzala a až když jsem jí četla teď, tak v sedmnácti jsem si v ní našla tu pointu, ten význam i to, co nám má předat. Vyprávění malého prince o všech planetách, které navštívil, o růži, beránkovi nebo lišce je prostě klasika, kterou by si měl každý přečíst.

6. Stephen Chbosky - Ten kdo stojí v koutě 

Tuhle knížku jsem četla v angličtině po tom, co jsem viděla film, takže už pro mě dějově nebyla nějak překvapující, ale ten příběh upřímného, čistého, laskavého kluka Charlieho mě vždycky dojme až k slzám. Asi ani nedokážu říct, jestli mě víc bavila knížka nebo film, protože herecký obsazení i provedení je fakt úžasný.

7. William Saroyan - Tracyho tygr

"Tyger! Tyger! burning bright,
in the forest of the night.."
S Tracyho tygrem to mám něco jako s Malým princem, taky mi nejdřív byla předčítána tátou a moc smyslu jsem v tom neviděla a po letech jsem se k ní vrátila a viděla v tom něco mnohem víc. Tygr jako symbol lásky a příběh o tom, jak i v obyčejném životě lze hledat neobyčejné věci.

8. Paulo Coelho - 11 minut

11 minut je příběh o holce z Latinské Ameriky, které jeden muž nabídl práci společnice v Ženevě ve Švýcarsku.. Nakonec se z ní stane prostitutka a celá kniha pojednává o sexu a lásce a vším mezi tím. Já ji četla, když jsem byla ve vztahu a měla jsem tam nějaký problémy, že něco nebylo podle mých představ atd.. A pak jsem se najednou jakoby našla v tý prostitutce (lol, takhle to zní fakt divně, ale musíte si jí přečíst a pak pochopíte :D) a viděla vztah úplně jinak a neskutečně mi to otevřelo a změnilo pohled na svět.

9. Ernest Hemingway - Stařec a moře

Tohle je tak obyčejná a dalo by se říct nudná kniha, až je naprosto úžasná a z té obyčejnosti vytáhnete úplně nejvíc věcí, které si přenesete do vlastního života. Drama o hrdinství, vůli a vnitřní síle starého rybáře, který na malé loďce uloví obří rybu a zápasí se žralokama do až do poslední chvíle.

10. Paulo Coelho - Alchymista

Asi moje nejmilejší knížka o hledání zakopaného pokladu, jako výzva k naplnění svého životního osudu. Cesta, kde se mladík podrobí řadě zkoušek, důležitých setkání a postupně si s trpělivostí a odvahou přetvoří svou vlastní osobnost. Tahle knížka vám dá tak strašně moc, že ikdyby jste nechtěli číst, pusťte si jí alespoň jako audioknihu.

Tak tohle je můj seznam top 10 knížek, které jsem přečetla, pokud jste zde nenašli vaší oblíbenou, tak mi určitě napište do komentáře o jakou jde a já si moc ráda rozšířím seznam knížek, které jsem přečetla:)

Žádné komentáře:

Okomentovat