středa 31. ledna 2018

Happen.


Ahoj! Jak už asi víte, tak letos maturuju a s tím se pojí spousta (a myslím tím VÁŽNĚ hodně) zařizování kolem maturitního plesu. Je to něco, co vás a celou třídu vytěžuje celý rok a ani by vás nenapadlo, že je tolik věcí, na které se musí myslet. Tak jsem se ve spolupráci s portálem Happen.cz rozhodla napsat článek pro všechny, které maturitní ročník teprve čeká, abyste věděli na co se připravit. 

Jako první musím zmínit to, že se maturáky město od města velmi liší. Jiné “povinnosti” a tradice máte na plese v Praze, jiné v menších městech a ještě jiné v městech například na Moravě (byla jsem na všech typech a všechny se ples od plesu liší). Já vám popíšu přípravy na náš ples v malém městě za Prahou. 

(z plesu Báry v Prostějově:D)

První věc, kterou si musíte obstarat (ale většinou to řeší škola) je sál, ve kterém budete ples pořádat. Co já vím, tak v Praze se zejména sál Lucerna musí zamlouvat i několik let předem. Na plesech naší školy je zvykem, že každý ples má své téma. Takže na první věci, na které se musíte ve třídě shodnout je do jakého stylu chcete maturák mít. My budeme mít ples ve stylu Moulin Rouge - kabaret. 

Když máte téma vymyšlené začíná ta opravdová práce, aby všechno dopadlo podle vašich představ. My jako jednu z prvních věcí jsme si udělali skupinky a každá ta skupinka se zabývala jinou věcí. Např. Choregrafie, kostýmy, technika, výzdoba, organizace,.. Protože máme ve třídě holky, které tancují na všech možných mistrovstvích, tak nebylo choreografa třeba a holky nám vymyslely choreo na nástup, předtančení i půlnoční překvapení. A pak už jen zbývalo to naučit zbytek třídy (což je samozřejmě už těžší). 

Já pomáhala s vymýšlením kostýmů. Protože to máme ve stylu kabaretu, tak jsme z Ebaye musely objednávat 14 korzetů a nechávat ušít u maminky jedné spolužačky 14 sukní na kankán. Kluci to mají s kostýmy trochu jednodušší - vezmou si košili, kšandy a hezký kalhoty. 

Mou největší prací byla grafika. Spolu s mamkou jsme navrhly vzhled vstupenek, pozvánek, plakátů a navíc je u nás takovým zvykem, že na maturáku prodáváme maturitní časopisy, takže ještě vytvořit celý maturitní časopis. 

Dále se muselo vyřešit, kdo nám celý maturák nafotí, natočí a jestli tam budeme mít fotokoutek. To jsem si také vzala pod svá křídla já a to hlavně proto, že můj Martin s jeho kamarádem Patrikem točí ty nejkrásnější videa na maturák, co jsem viděla a tak jsem je tam musela mít taky O:). Fotografa jsem sehnala takového, který nám dal v ceně i fotokoutek a tak jsme měli o jeden problém míň. 

Na plesech naší školy hraje už několik let jedna a ta samá kapela a stala se z toho taková tradice, takže to jsme my musel neřešili. Za moderátora máme jednoho divadelního herce, kterého má jedna spolužačka v rodině :D. 

To jsou takové hlavní odvětví, ve kterých jsem se já pohybovala. Muselo se vyřešit osvětlení, věci do tomboly, kde bude afterparty, sehnat sponzory (což je teda asi jedna z nejdůležitějších věcí), vyřešit výzdobu - balonky, světýlka, červený koberec, kytky, dále šerpy, skleničky na přípitek a určitě jsem na hodně věcí ještě zapomněla.

Je toho hodně co? Ale řeknu vám o stránkách, které vám s vaším maturákem hodně pomůžou.

Happen.cz je webová stránka s širokou databází fotografů, kameramanů (můžete si tam objednat i Martina btw!), kapel, moderátorů, kadeřnic, maskérek, grafiků (tady si zase můžete objednat i mě! :D Takže pokud vás zajímá moje tvorba na našem maturáku, tak koukněte tady), barmanů, fotokoutků, … Prostě všech, co jsou na maturáku potřeba. Ještě lepší je, že hned vidíte, jestli má daný poskytovatel v daný termín čas, vložíte ho do košíku jako na klasickém e-shopu a voilà během pár minut máte ty nejpotřebnější a nejnáročnější služby zařízené. 

A že už máte dávno po maturáku a chystáte spíš party nebo svatbu? Happen nabízí poskytovatele na tyto 4 kategorie - svatby, maturitní plesy, firemní akce a party. 


A jak jinak zakončit tento článek než jejich hlavním mottem - Don’t hesitate, make it Happen!

(Moji nejoblíbenější parťáci na maturáky)

(Maturantka Dita<3)

(Maturantka Naty<3)


With love,
Lia

Žádné komentáře:

Okomentovat