čtvrtek 12. července 2018

Follows follow follows.


Během posledních dnů, týdnů, možná i měsíců jsem si více začala všímat nového trendu. Trendu, za kterým jde čím dál tím víc lidí a já se už nestačím divit, co jsou lidi schopni dělat. Tento trend bych nazvala "Honba za co největším číslem sledujících" nebo "Honba za slávou, ikdyž nic nedělám". Jako vážně? Co všechno jsou lidi ochotni udělat pro navýšení nějakých virtuálních obdivovatelů?

Přijde mi, že od chvíle, kdy se zjistilo, že se skrze instagram dá něco vydělat nebo něco získat, lidem totálně, ale totálně hráblo. Najednou jsou všichni influenceři, instagrammeři a snaží se followers nahrabat, kde jen to jde. Největší ironií toho všeho je, že dřív se všechny tyhle instagramy podkládaly aspoň tvorbou na Youtube nebo blogováním. Dneska nemusíte dělat vůbec nic a jen proto, že si dokážete sehnat lidi, tak jste najednou influencer. Influence = vliv. Už jen to, že teď se za vlivného člověka považuje člověk, který se ničím nezabývá a svou "slávu" získal nejčastěji od někoho jiného, je smutný. 

Den co den narážím na instagramu na nová "přátelství" mezi lidmi, kteří se ještě týden zpátky nejvíc nesnášeli a pomlouvali toho druhého, kde jen to šlo. Shodou okolností má jeden z těch dvou vysoké číslo na políčku followers. Náhoda? 

Kdy se proboha stalo, že lidi začali vzhlížet k někomu jen proto, že má jakýsi instafame?

Odkdy lidi začali měřit člověka podle počtu lidí, kteří ho sledují? 

Kdybych vám řekla, kolikrát už jsem zaslechla, jak někdo někomu říká "tak mě tam označ, ať mám taky víc follows", tak byste se asi nestačili divit. Proč všichni musí najednou mít tisíce sledujících, ikdyž nejsou o nic odlišnější než další miliony uživatelů?

Schválně si otevřete instagram a zkuste to víc vnímat. Všímejte si toho všeho, co jsou lidi pro tu chvilku slávy ochotni udělat. Nedávno jsem narazila na holku, která kupuje za své peníze věci a dává je do soutěže. Soutěž spočívá v tom, že do komentáře máte označit vašeho kamaráda nebo nejlépe i dva a v podmínce je, že musíte tu osobu sledovat. To samozřejmě vede k tomu, že minimálně jeden z těch dvou označených začne tu osobu taky sledovat a jí ty čísla jen rostou. Její odůvodnění proč tohle dělá je, že chce někomu jen tak udělat radost. Hezký že? Ale kdyby to ta osoba myslela opravdu tak dobrosrdečně, tak se vykašle na svůj vlastní zisk a někomu to prostě jen tak dá nebo dá něco na charitu nebo whatever. Ale nezlobte se na mě, tohle nemá s nežistností nic společného. 

Tímto článkem nechci nikoho hrotit, ať si každý dělá co chce, když mu to jeho svědomí dovolí. Ale mně osobně je z toho, co někteří předvádí, už vážně na zvracení.

Jsou to jenom čísla. Nedefinují vás. Neříkají, jestli jste lepší nebo horší než někdo jiný. 

Já sama jsem se několikrát ocitla ve společnosti takto známých lidí. A asi bych se s nima bavila i dál, kdybych si chtěla něco přihrabat. Ale mě to jednoduše nebavilo. Nebavilo mě řešit pořád dokola to samý. Nebavilo mě necítit se jako já. Nebavilo mě se permanentně cítit méněcenná jen proto, že jsem nebyla tak známá. A jedoduše mi za to těch pár čísel navíc nestálo. Tím samozřejmě neříkám, že nemám ráda lidi, kteří jsou známý, to vůbec!! Znám spoustu známých, hodně známých lidí, který mám doopravdy ráda a nikdy bych se s nimi nebavila jen s vidinou nějakého virtuálního zisku. 

Ráda bych vám tímto článkem předala to, ať nikdy neztrácíte sebe sami jen kvůli tomuto pomyslnému zisku. Nestojí to za to. 

With love, 
Lia

Žádné komentáře:

Okomentovat