neděle 16. září 2018

Life lesson.


Ahooj! Opět se po delší době ozývám s novým článkem. Jak jste mohli u mě na Instagramu možná vidět, začala jsem pracovat v kavárně Home Kitchen na Andělu. Nikdy by mě nenapadlo, že pár dní strávených obsluhováním lidí mi může dát do života takových životních lekcí. Tak jsem se rozhodla vám sem nějaké napsat.

Když pracujete v kavárně, přijdete do styku se spoustou lidí. Jak s vašimi kolegy, tak s hosty. Tím pádem se musíte naučit s nimi pracovat. Komunikovat. Najít si nějaký způsob, jak s každým vyjít. Vždycky jsem byla ten typ člověka, který si až příliš bere to, když s ním někdo jedná zle. Nikdy jsem se neuměla poprat s tím, když na mě byl někdo bezdůvodně nepříjemný, jízlivý a protivný. Za ty dva měsíce jsem se s takovými lidmi setkala nesčetněkrát. Jak ze strany hostů, tak mých kolegů. Nejdřív jsem si to brala osobně, nechápala jsem, co jsem jim jako udělala. Byla jsem z toho nešťastná a dokonce se tam jednou během směny nejvíc rozbrečela a musela jít domů o 5 hodin dřív, než jsem měla (tady vidíte mojí extrémní přecitlivělost:D). Ale přesně po týhle nejhorší směně se to ve mně tak nějak zlomilo. Řekla jsem si, že ty lidi nemají problém se mnou, ale sami se sebou. Je to jejich boj. A tím se přeci já nemusím vůbec zatěžovat. To, že je na mě někdo bezdůvodně hnusnej, neznamená, že mě tím dostane k tomu, abych byla nešťastná.


To mě přivádí i k tomu, že mě to naučilo se umět skvěle přetvařovat. V tom dobrém slova smyslu! :D Když se mně například stalo, že jsem měla fakt blbý den a musela jsem jít do práce, tak jsem se to svěle naučila maskovat. Právě proto, abych svojí blbou náladu nepřenášela zbytečně na lidi kolem. Na lidi, kteří si vůbec nezaslouží mít zkažený den jen proto, že ho mám zkažený. A on se potom stal takový malý zázrak "Fake it till you make it" a já si z prvotní přetvářky utvořila skutečnost. Najednou jsem doopravdy byla v pohodě a cítila se mnohem líp. Takže ať už máte den sebehorší, zkuste se pořád usmívat a být milý a přívětivý a ono vám najednou bude doopravdy líp!


Další věc, kterou jsem během práce začala vnímat jinak, byly peníze. Dokud dostáváte peníze od rodičů, nikdy vás nenapadne přemýšlet nad tím, kolik hodin stálo ty peníze vydělat. Jakmile si začnete vydělávat sami, najedou začnete peníze přepočítávat na hodiny. Například svetr, který stojí 800,-, nestojí 800,-, ale 8 hodin vašeho času. Víc tak přemýšlíte, jestli jste za tu věc ochotni dát váš čas.

Tímto jsem vám shrnula ty nejzásadnější lekce, které mě práce v kavárně naučila. Pokud jste někdy pracovali v kavárně nebo na podobném místě, určitě jste se s nimi také setkali. Chtěla bych takhle poděkovat i skvělému podniku Home Kitchen, že jsem měla tu možnost tam pracovat. Určitě tam někdy zajděte, mají moooc dobrý jídla, pití, dortíky a hlavně kafe!

A co teď bude dál? Před pár dny jsem dostala 2, vlastně 3 skvělý nabídky, o kterých vám napíšu v dalším článku, až budou 100% potvrzený a jistý, ale mám z nich neskutečnou radost a těším se až vám o nich taky povím.

Mějte se krásně!
With love,
Lia

1 komentář: